راهنمای خرید اره عمود بر

راهنما و نکات قابل توجه در خرید اره عمود بر

اره عمود بر که به آن اره چکشی نیز گفته می شود یکی از مهم ترین ابزار آلات نجاری و صنایع چوب و MDF به شمار می رود و تقریبا تمامی کسانی که با چوب سر و کار دارند و یا در کار نصب کابینت و … هستند از این ابزار به دفعات در روز استفاده میکنند .

اما به دلیل وجود مارکهای بی شمار و انواع مختلف تولید شده این محصول ، انتخاب و خرید اره عمود بر کارامد و با دوام کار بسیار مشکلی است . نگران نباشید ما در مقاله راهنمای خرید اره عمود بر به شما کمک می کنیم تا به راحتی اره عمود بر با کیفیت و مناسب کار خود را بشناسید و با خیال آسوده اقدام به خرید کنید .

نکات قابل توجه در خرید اره عمود بر (اره چکشی)

بدون شک برند سازنده اره چکشی و خدمات پس از فروش یکی از مهم ترین چیزهایی است که باید به آن توجه کنید ، امروزه شرکتهای بی شماری دست در ساخت ابزار آلات صنایع چوب و نجاری دارند و در کنار کمپانی های معروف و نام آشنا توانسته اند قد علم کنند و محصولات با کیفیتی روانه بازار کنند . پس تنها نمی توان به برند اکتفا کرد و با اطمینان گفت که فلان برند بهترین است و با کمی تحقیق می توانید برندهای ارزان قیمت و با کیفیت را در بازار شناسایی کنید .

از آنجا که اره عمود بر قابل حمل و نقل است و برای مصارف دستی استفاده می شود باید به وزن دستگاه در هنگام خرید دقت کنید تا در طول مصرف دچار خستگی از ناحیه مچ و بازوی دست نشوید . اصولا اره عمودبرها دارای وزنی بین ۲٫۷ الی ۵٫۵ کیلوگرم هستند که وزن متعادل این دستگاه حدودا ۳٫۲ کیلوگرم پیشنهاد می شود .

قدرت یا توان اره عمود بر های موجود در بازار معمولا بیش از ۶۵۰ وات است و با توجه به گیربکس و اندازه آن دارای ۳ الی ۶ دور (سرعت) متفاوت هستند . نکته ای که باید به آن اشاره شود این است که هر چقدر قدرت موتور بیشتر باشد شما می توانید کار با ضخامت بیشتری را توسط آن برش دهید و اره زیر بار برش ها کم نمی آورد .

عمق برش اره عمود بر بسته به نوع تیغه متفاوت است اما عمق ۸ سانتی متر در این ابزار نجاری تبدیل به یک استاندارد شده و بیشتر اره چکشی های موجود دارای عمق برش ۸ سانتی متر هستند .

یکی دیگر از امکاناتی که باید در خرید یک اره عمودبر به آن توجه داشته باشید کلید تنظیم ضخامت برش است که توسط آن می توانید ضخامت برش را تعیین کنید ، این کلید معمولا دارای ۳ حالت است و هر چه بیشتر باشد سرعت برش بالا رفته اما دقت آن کم می شود پس بهتر است بر اساس کارتان از این دکمه استفاده کنید.

کلید پرتاب باد یا کلید از بین برنده گرد و غبار نیز یکی دیگر از امکانات دستگاه اره عمود بر می باشد که برای خیلی از صنعت کاران اهمیت دارد ، توسط آن می توان گرد و غبار را از روی کار دور کرد و دید خوبی نسبت به محل برش پیدا کرد . همچنین صفحه مدرج شده نیز برای تنظیم زاویه برش استفاده می شود که روی بعضی از دستگاه ها دیده می شود .

قطعه جلوگیری کننده از لب پر شدگی نیز یکی دیگر از امکانات این دستگاه به حساب می آیند ، قطعه کوچکی که فضای خالی اطراف تیغه را پوشش داده و با قرار گرفتن بر روی قطعه در اطراف خط برش از لب پر شدن لبه های کار جلوگیری می کند .

مکانیزم تغییر تیغه به ۲ نوع اهرمی و پیچی خلاصه می شود که در مدل اهرمی نیاز به آچار نبوده و خیلی سریع تیغه نصب و خارج می شود اما در مدل پیچی معمولا به یک آچار آلن و باز و بسته کردن پیچ برای تعویض تیغ اره نیاز است .

راهنمای خرید اره چکشی
راهنمای خرید اره چکشی

چند توصیه در خرید بهترین اره عمود بر

بهترین راهنمایی در خرید اره عمود بر این است که با توجه به نیاز و نوع کارتان و بودجه ای که دارید و همچنین با مطالعه مواردی که ذکر شد اقدام به خرید اره عمودبر کنید ولی به دنبال برندهای متفرقه به هیچ عنوان نرفته و ابزار خود را با ضمانت نامه معتبر تهیه کنید .

همچنین اگر قرار است از این ابزار در کارهای سنگین و در مدت زمان طولانی استفاده کنید حتما به دنبال تهیه دستگاهی با دور بالا و موتور پر قدرت باشید و حتما از تیغه های با کیفیت استفاده کنید تا به دستگاه فشار وارد نشود .

خرید خود را از فروشگاه های معتبر انجام دهید تا از احتمال خرید جنس تقلبی در امان بمانید و ابزار خود را با قیمت واقعی خرید کنید ، همچنین در صورت وقوع مشکل بتوانید به آنجا مراجعه کنید .

مشاوره رایگان خرید ماشین آلات صنایع چوب و MDF

۶۶۴۶۵۴۷۱ – ۶۶۴۸۲۳۶۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *