آموزش ساخت سنباده نواری

آموزش تصویری ساخت سنباده نواری

سنباده نواری که بعضی آن را سمباده نواری هم می نامند یکی از ابزارهای پر کاربرد و مورد نیاز در صنعت نجاری و چوب می باشد و در بازار قیمت بسیار بالایی دارد . اما ساخت سمباده نواری کار زیاد سختی نیست و حتی اگر در کارگاه نجاری خود ابزار های ساده و رایجی مانند دستگاه برش و دریل دارید می توانید با ما در نیترو ابزار همراه شوید در آموزش ساخت سنباده نواری .

سنباده نواری به طور کلی از یک موتور و دو غلتک تشکیل شده است. اما فوق‌ العاده ابزار یا به عبارتی دستگاهی مفید است و روند ساخت وسایل مختلف را آسان می‌کند. استاد نجاری ماتیاس واندل در کارگاه اش بدون هیچ عجله‌ای وسایل خانگی دست‌سازی با ابزارهای دستی می‌سازد.

او در این مطلب به شما یاد می‌دهد چگونه یکدستگاه سنباده نواری برای کارگاه خود بسازید. او در ساخت این سنباده نواری از یک دستگاه که در سال ۱۹۹۷ خریده است الهام گرفته است. ابعاد این دستگاه ۶ در ۴۸ اینچ است.

ساخت سنباده نواری

لوازم مورد نیاز

برای چرخ‌های دستگاه سنباده نواری او از دو تکه لوله استفاده کرده است. همچنین به جای پولی از یک دیسک گرد چوبی استفاده می‌کند. و به طور کلی اکثر اجزاء این دستگاه از ساخته شده و البته در جاهایی که نیاز به انعطاف بوده از لاستیک و سیلیکون هم بهره برده شده است.
در این کاردستی مهندسی اصلی‌ترین قسمت کار ساخت قرقره‌های سر و ته دستگاه است و وظیفه نگهداری نوار سنباده را دارد. در این مرحله از کار همان طور که در ویدئو زیر می‌بینید باید یک میله صیقلی فولادی با قطر ۱۲ میلی‌متر تهیه کنید این میله هسته‌ی این قرقره‌ها است سپس شروع به ساخت دیسک‌های چوبی کنید آنها را روی میله بچینید و چسب بزنید تا استوانه‌ای چوبی ساخته شود. پس از آن سطح این استوانه را صاف کنید و با خمیر سیلیکون بپوشانید. پس از خشک شدنسیلیکون‌ها حلقه هایی از تیوپ لاستیکی برش دهید و روی سیلیکون‌ها بچینید. سیلیکون باعث می‌شود سطح چوب یک دست باشد و لاستیک‌ها روی آن نلغزد.
به طور کلی ساخت این دستگاه بسیار لذت بخش است و لذت بخش تر از آن استفاده از آن است.

فیلم آموزش ساخت سنباده نواری

 

منبع : سایت مهندسی مکانیک انجینیک

مشاوره رایگان خرید ماشین آلات صنایع چوب و نجاری

۶۶۴۶۵۴۷۱ – ۶۶۴۸۲۳۶۶

  1. با عرض سلام وخسته نباشد
    ببخشید یه سوال داشتم برای ساخت سمباده زن نواری صفحه ای برای کارزیور الات رزین وچوب چه دینامی خوبه باید چند دور در دقیقه باشه؟

    1. سلام عزیز برو یه آرمیچر به قدرت پیچ گوشت شارژی بخر کارتو درسو حسابی راه میندازه من رست کردم توووپ باخود دریل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *