مکنده صنعتی چیست

مکنده صنعتی چیست – کاربرد مکنده صنعتی

مکنده صنعتی در واقع نمونه صنعتی و حرفه ای تر جارو برقی صنعتی است که در صنایع برای جمع آوری گرد و غبار ، دوده ، خاک اره ، براده های ریز ناشی از عملیات تراش یا سمباده کاری و به طور کلی برای جمع آوری ریزگردها کاربرد دارد . اما برای درک بهتر و پاسخ به این سوال که مکنده صنعتی چیست با ما در این مقاله همراه شوید .

دستگاه مکنده صنعتی چیست ؟

همانطور که از نام دستگاه مشخص است وظیفه این دستگاه مکش گرد و غبار و آلودگی های ریز محیط های صنعتی و نیمه صنعتی می باشد که این روزها با پیشرفت صنایع و کارخانجات صنعتی آلودگی های محیطی رو به افزایش است و در بعضی موارد بسیار هم خطرناک .

برای جلوگیری از آلودگی ها و پخش شدن گرد و غبار و ضایعات ریز در صنایع از وسیله ای به نام مکنده صنعتی ( جاروبرقی صنعتی) استفاده می کنند که بسته به میزان آلودگی و نوع آن از دستگاه مکنده با موتور قوی تر و کیسه های جمع آوری گرد و غبار بزرگتر استفاده می شود .

معمولا بدنه مکنده ها از یک شاسی با آلیاژ فولادی ساخته می شود و موتور و کیسه جمع آوری گرد و غبار روی آن سوار می شود . موتور مکنده صنعتی از نوع توربینی می باشد و به دلیل عدم استفاده از قطعات سایشی دارای عمر طولانی هستند . همچنین بسته به اندازه مکنده و شرکت سازنده از موتورهای تک فاز و سه فاز با توانهای متفاوت در این دستگاه استفاده می شود . کیسه هوا (کیسه جمع آوری گرد و غبار) نیز بسته به نوع و قدرت موتور از جنسهای متفاوتی همچون پارچه ، برزنت و نایلون ساخته می شود که معمولا ضد آب هستند و آب را از خود عبور نمی دهند .

کاربرد مکنده صنعتی چیست ؟

کار مکنده صنعتی مکش گرد و غبار است . تصور کنید در کارگاه نجاری شما مرتب در حال برش کاری و سوراخ کاری هستید و خاک اره های ریز در هوا معلق هستند . چطور می توانید آنها را جمع آوری کنید ؟ یا در یک کارخانه سیمان که مرتبا گرد و غبار در هوا پراکنده است به هیچ عنوان نمی توانید به روش های سنتی آنها را جمع آری کنید . جمع آوری این نوع آلودگی های ریز و معلق کار مکنده صنعتی است و به خوبی از عهده آن بر می آید .

حال که با کاربرد مکنده صنعتی آشنا شدیم بد نیست کمی هم در مورد نحوه خرید یک مکنده صنعتی متناسب با محل کار خود بدانیم . البته ما در مقاله دیگری به طور کامل و مفصل در مورد نحوه خرید مکنده های صنعتی توضیح خواهیم داد .

برای خرید مکنده صنعتی به نکات زیر توجه کنید :

  1. میزان فضایی که مکنده اشغال می کند ( با توجه به فضای کارگاه شما )
  2. مقدار مکش دستگاه و مقدار مکشی که شما نیاز دارید .
  3. تعداد و حجم کیسه جمع آوری زباله بسته به میزان آلودگی محیط شما در روز
  4. چنانچه در محیط شما ذرات معلق آب و مایعات وجود دارد باید از مکنده ای استفاده کنید که دارای فیلتر مخصوص مایعات می باشد .
  5. تک فاز یا سه فاز بودن موتور دستگاه
  6. شرکت سازنده و گارانتی

ضمنا شما می توانید در فروشگاه نیترو ابزار به صورت آنلاین و اینترنتی اقدام به خرید انواع مکنده های صنعتی و مقایسه آنها نمایید .

مشاوره رایگان خرید ماشین آلات صنایع چوب و MDF

۶۶۴۶۵۴۷۱ – ۶۶۴۸۲۳۶۶

  1. سلام مکنده ها خاک اره و پوالهای حاصل از تراش چوب را را هم جمع اوری می کند … ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. سلام ایا مکنده می تواند خاک اره و پوشالهای حاصل از تراش چوب را جمع اوری کند …..؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *