لولا گازور

لولا گازور چیست ؟

لولا گازور که در ایران به لولا کابینت یا لولا فنری نیز معروف است یکی از رایج ترین لولاها جهت نصب درب کابینت به بدنه می باشد و در دو نوع لولا گازور تک مرحله و  دو مرحله در بازار یافت می شود که نوع دو مرحله آن از محبوبیت بیشتری در ایران برخوردار است اما نوع تک مرحله ای بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد !

محبوبیت لولا گازور به این دلیل است که از جنس استیل تولید می شود و گذشته از فنری بودن و قابلیت آرام بند بودن از امکان ریگلاژ نیز برخوردار است و کار را برای تولید کننده و نصاب کابینت راحت می کند .

لولا گازور در انواع درجه تولید می شود ولی در بیشتر مواقع لولا ۹۰ درجه استفاده میشود . بیشتر لولا گازور های موجود در بازار ایران وارداتی از کشور چین و ترکیه میباشند و مدل ترکیه ای از کیفیت بیشتری برخوردار است .

جهت استفاده از لولا گازور به وسیله ای نیاز است که فضای مورد نیاز برای قوص انتهای لولا را داخل چوب یا MDF ایجاد کند تا لولا داخل آن بنشیند . به این وسیله دستگاه گازور زن گفته می شود که انواع آن را می توانید در فروشگاه نیترو یافته و خرید کنید .

انواع لولا گازور

بسته به تنوع و محل نصب به  چند دسته تقسیم می شوند

  • لولا گازور آرام بند
  • لولا گازور شیشه
  • لولا گازور درجه دار
  • لولا گازور خاص
  • لولا گازور ساده

 

تاریخچه لولا گازور

لولا در ابتدا از کشورهای اروپایی وارد ایران شد و در آن زمان لولا به عنوان یک کالای منحصر به فرد در بازار یراق به فروش می رسید ولی با گذشت زمان و آشنا شدن همه تولید کنندگان صنعت چوب به روش کار و نحوه نصب لولا گازور تقاضای زیادی برای آن در بازار یراق ایجاد شد. در حال حاضر بخش بسیار زیادی از بازار  لولا ایران در اختیار کشور چین قرار دارد.

در خصوص  لولای وارداتی از کشور چین باید توجه داشته باشید که خوشبختانه اکثر وارد کنندگان اقدام به واردات این محصول با کیفیت خوب مینمایند و سعی در ایجاد و حفظ برندینگ برای محصولات و یراق الات وارداتی خود هستن که این امر موجب پیشرفت کیفی در محصولات صنعت چوب و کابینت میشود.

شایان ذکر است که لولا با کیفیت عالی در ایران در حال تولید میباشد که در حد استانداردهای اروپا بوده و  در این عرصه توان صادرات نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *