دستگاه لبه چسبان چیست؟

دستگاه لبه چسبان چیست و چه کاربردی دارد، سوال بسیاری از کاربران کابینت ساز و پی وی سی کار دنیای اینترنت است. در ساخت کابینت و مبلمان از دستگاه و ابزارآلات مختلفی استفاده می‌کنند که یکی از آن‌ها دستگاه لبه چسبان است. دستگاه لبه چسبان ابزاری می‌باشد که از آن برای چسباندن نوارهای پلیمری استفاده می‌کنند. زمانی نوارهای پلیمری و چسبی را دور کار چوبی می‌زنند تا آن بتواند زیبایی و مقاومت بیشتری داشته باشد. در گذشته برای دور کار از نوارهای اطویی یا پشت چسب دار استفاده می‌کردند؛ هر چند این نوارها بسیار زیبا بودند اما به انرژی و زمان زیادی برای اجرا نیاز داشتند؛در صورتی که دستگاهی که امروزه استفاده می‌شوند، زمان کمتری برای کارکردن روی چوب نیاز دارند.

در این مقاله قصد داریم نگاهی کلی به اینکه دستگاه لبه چسبان چیست، بیاندازیم پس با مجله وب سایت فنی شو همراه شوید.

دستگاه لبه چسبان چه کاربری دارد؟

اولین چیزی که در دل مفهوم دستگاه لبه چسبان چیست آمده است کاربرد این دستگاه است. برای ساخت کابینت و قطعات چوب پس از انجام امورهای برشکاری، قطعات لبه‌های خشن و برآمده دارند که زیبایی خوبی نداشته و هنگامی که بهم وصل می‌شوند جلوه خوبی ندارند. از طرفی تولید قطعات با ام دی اف نیاز به چسباندن نواری دارند تا بتواند در کنار دیگر قطعات بایستد و زیبا باشد. دستگاه های لبه چسبان وظیقه دارد تا نوار را به لبه قطعات بچسباند.

دستگاه لبه چسبان چگونه کار می کند؟

این دستگاه کارکرد زیادی پیچیده‌ای ندارد و نحوه عملکرد آن به این صورت است که ابتدا قطعه به دستگاه وارد شده و لبه های آن چسب می‌خورد و نواری که در قسمت وسط است، با غلتک به لبه کار وصل و سپس حرارت داده می‌شود و برای این که زیبایی خوبی داشته باشد، در آخر کار پولیش می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *