راهنمای خرید دستگاه کپی تراش چوب

راهنمای خرید دستگاه کپی تراش چوب

ماشین آلات صنایع چوب و نجاری نیترو اینبار با ارائه مقاله راهنمای خرید دستگاه کپی تراش چوب، به معرفی بهترین دستگاه کپی تراش چوب و یا دستگاه کپی تراش خراطی پرداخته تا از این طریق توانسته باشد راهنمایی مناسبی را در اختیار خریداران این دستگاه قرار داده باشد.

دستگاه کپی تراش چوب

برای اینکه قطعات چوبی هم اندازه هم و همینطور مطابق شاپلون و یا قطعه نمونه خود در بیاورند، از دستگاه کپی تراش چوب استفاده می کنند؛ در واقع برای تراشیدن سطوح قوس دار داخلی و خارجی که قابل تراش دادن با ابزارهای دستی همانند اره، رنده، فرز و … نیست، از این دستگاه استفاده می کنند. همچنین به نام دستگاه کپی تراش خراطی نیز معروف می باشد. این دستگاه پرکاربرد از چهار عضو زیر تشکیل شده است:

  • شاپلون یا قلم نمونه: شامل اطلاعات مسیر است و همانند یک حافظه مکانیکی عمل میکند.
  • قلم کپی: پس از تماس با شاپلون و یا قطعه نمونه با حساسیت زیاد، مطابق با شکل نمونه با سرعت خیلی کم شروع به جابه جایی می کند.
  • مجموعه تقویت کننده: قلم کپی که با سرعت بسیار کمی در حال حرکت است را به دنده تراش انتقال داده و به حرکتی با قدرت بیشتر تبدیل می شود.
  • رنده تراش: روی قطعه مورد نظر، شکل خواسته شده را مطابق نمونه و یا شاپلون ایجاد می کند.

سیستم های مختلف دستگاه کپی تراش چوب

دستگاه کپی تراش چوب یا خراطی دارای سیستم هایی است که به دو دسته تعداد محور و تقویت کننده نیرو تقسیم شده که هریک دارای زیر مجموعه های نام برده شده در زیر می باشند:

سیستم تعداد محور

  1. سیستم تک محوری: با پیشروی کپی تراش در طول میز دستگاه و همینطور حرکت عرضی رنده تراش انجام می شود.
  2. سیستم دو محوری: در این نوع سیستم به صورتی که در جهت شکل قطعه ثابت بماند هر دو محوری که به یکدیگر وابسته هستند، کنترل می شوند.

سیستم های تقویت کننده نیرو

  1. سیستم هیدرولیکی که خود به دو قسمت کنترل یک لبه ای و کنترل چند لبه ای تقسیم می شود.
  2. سیستم الکتروهیدرولیکی
  3. سیستم الکتریکی کپی تراش که در فرزهای کپی تراش از کاربرد و عملکرد بهتری برخوردار است.

 

کپی تراش چوب یا خراطی به صورت دستی
کپی تراش چوب یا خراطی به صورت دستی

راهنمای خرید دستگاه کپی تراش چوب

بعد از معرفی دستگاه کپی تراش چوب یا خراطی، و بعد از معرفی اجزای تشکیل دهنده آن و نحوه عملکرد هریک از آن، حال نوبت به راهنمای خرید دستگاه کپی تراش چوب می رسد. این دستگاه در انواع 1 کله، 2 کله، 4کله و 6 کله ای ساخته می شوند و دارای دهنه هایی با ابعاد مختلف مثل 75،45،50 و 52 سانتی متری است که هریک از انواع کله ای ها و دهنه ها را می توانید براساس نوع نیاز و کاربری که دارید انتخاب و خریداری کنید. همچنین دستگاه چوب تراش در دو نوع رومیزی و پایه دار ساخته می شوند.

دستگاه کپی تراش خراطی رومیزی
دستگاه کپی تراش خراطی رومیزی
دستگاه کپی تراش خراطی پایه دار
دستگاه کپی تراش خراطی پایه دار

بهتر است دستگاه کپی تراش چوب یا خراطی را از بهترین و معتبر ترین کمپانی ها خریداری کنید که دارای گارانتی و ضمانت خدمات پس از فروش نیز باشد تا چنانچه بعد از مدتی استفاده، دستگاه یا یکی از قطعات آن دچار مشکل شد به راحتی و بدون پرداخت هزینه های اضافه، قادر به تعویض و یا تعمیر قطعات آن باشید. از معروف ترین شرکت های تولید کننده دستگاه چوب تراش، می توان به شرکت محک اشاره کرد.

  1. ممنون بابت مطالب مفیدتان…لطفا…۱. قیمت دستگاه خراطی را بدهید …۲.دستگاه سی ان سب کوچک برای کارهای ظریف چوبی میخوام…ایا هست..قیمت چقدر هست..و چگونه میتوانم سفارش بدم…سپاسگزارم..دارابی از اراک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *