تاریخچه ماکیتا

تاریخچه ماکیتا

امروزه وقتی صحبت از ابزار آلات صنعتی در میان باشد قطعا نام برند ماکیتا به گوش می رسد ، چه در صنعت چوب و نجاری و چه در صنایع فلزی ابزارهای ماکیتا در لیست بهترینها قرار دارند و دلیل آن تنها کیفیت این محصولات ژاپنی نیست بلکه خدمات پس از فروش و نمایندگی های مجاز تعمیرات نیز نقش مهمی در مطرح شدن این برند داشته اند .

ماکیتا

به گزارش ویکی پدیا : ماکیتا (به انگلیسی: Makita Corporation)؛ (به ژاپنی: マキタ株式会社) در سال ۱۹۱۵ به عنوان یک شرکت خصوصی فروش و تعمیرات ابزار برقی در استان آیچی ژاپن تحت نام ماکیتا دنکی سِی ساکوشو (牧田電機製作所)توسط ماسابورو ماکیتا تأسیس شد. پس از چندین سال آزمایش و ارتقاء فناوری خود در سال ۱۹۳۵ اولین موتور ساخت خود را به اتحاد شوروی صادر کرد. در دسامبر سال ۱۹۳۸ شرکت به طور رسمی تحت نام شرکت برق کاری ماکیتا ثبت شد.

۱۹۵۸ اولین‌های ماکیتا

در سال ۱۹۴۵ ماکیتا کارخانه خود را برای اجتناب از بمباران، به شهر سومیوشی در استان آنجو جابجا کرد. در سال ۱۹۵۵ جوجیرو گوتو(後藤十次郎) برروی صندلی ریاست شرکت تکیه زد و دو سال بعد این شرکت اولین ابزار برقی خود، رنده را تولید کرد. در همین سال با تولید اولین شیار زن سیار جایگاه خود را به عنوان متخصص ابزار برقی در بازار یافت. تا پایان سال ۱۹۶۲ ارّه گرد بر و دریل نیز به ابزار تولید شده توسط این شرکت اضافه شدند. در سال ۱۹۶۹ این شرکت اولین ابزار شارژی خود را تولید کرد دریل(D۶۵۰۰). به دنبال این موفقیت ماکیتا در سال ۱۹۷۰ دفتر خود را در ایالات متحده آمریکا گشود.

شرکت های زیر مجموعه ماکیتا

شرکت ماکیتا در سال ۲۰۰۲ خط تولید محصولات ارزان قیمت خود را برای فروش در بازارهای آسیایی خارج از ژاپن تحت نام Maktec در چین راه اندازی کرد. محصولات Maktec نام برند ماکیتا را یدک می کشند و بنا به گفته ی این شرکت ، Maktek با کاهش هزینه های  تولید ، محصول نهایی را با قیمتی ارزان تر ولی بدون هیچ افت کارایی نسبت به محصولات ماکیتا ارائه می کند.

ابزارهای بدون سیم ماکیتا

پس از ۱۰ سال آزمایشات متفاوت برای اطمینان از کیفیت محصولات خود در سال ۱۹۷۸ ماکیتا اولین دریل ۷.۲ ولتی بدون سیم خود را تولید کرد. این شرکت در طی این ۱۰ سال دفاتر خود را در کشورهای مختلف جهان گشود و جای خود را در بازار بین المللی یافت. با سرمایه گذاری های متعدد در این زمینه قدرت و طول مدت کار این ابزار را افزایش پیدا کرد. پس از مدتی این خصوصیات به خصوصیات انحصاری ابزار بیسیم ماکیتا تبدیل شدند. در فوریه سال ۱۹۸۱ شرکت ماکیتا با تولید میخ کوب و کمپرسور اولین ابزار بادی خود را تولید کرد. تا پایان سال ۱۹۸۷ خط تولید ابزار ۷.۲ ولتی این شرکت شامل ۱۵ انواع ابزار مختلف بود که همه از یک نوعباتری و شارژر استفاده میکردند. یک خط تولید دیگر برای ابزار ۹.۲ ولتی شامل ۱۰ نوع ابزار دیگر نیز تولید شد.

فناوری جدید موتور براشلس

ماکیتا اولین ابزار براشلس خود را برای صنایع دفاعی و هوایی در سال ۲۰۰۴ تولید کرد. این ابزار برای طول مدت کار، قدرت و سرعت بیشتر طراحی شدند به همین علت ابزار ماکیتا انتخاب خوبی برای مونتاژهای دقیق بودند. در سال ۲۰۰۹ ماکیتا این فناوری کارامد را با ابزار ۱۸ ولتی در اختیار بقیه پیمانکاران گذاشت.

تاریخ های کلیدی

سال ۱۹۱۵ – تاسیس شرکت ماکیتا الکتریک در آیچی ژاپن

سال ۱۹۵۸- تولید اولین ابزار برقی با معرفی رنده برقی مدل ۱۰۰۰

سال ۱۹۷۸- تولید اولین دریل شارژی با باتری نیکل کادمیوم مدل ۶۰۱۰D

سال ۱۹۸۱- تولید اولین محصول بادی ، میخ زن بادی مدل AN5000 و کمپرسور باد مدل AC6001

سال ۱۹۹۶- تولید اولین دریل و پیچ گوشتی شارژی با باتری  نیکل – هیدرید فلز مدل ۶۲۱۳D

سال ۲۰۰۲ – احداث خط تولید برند Maktec در چین جهت فروش در بازارهای آسیایی غیر از ژاپن

سال ۲۰۰۵ – ساخت دریل روتاری چکشی با سیستم ضد لرزش مدل HR4011C

سال ۲۰۱۰ – تولید دریل و پیچ گوشتی شارژی مدل TD133D با موتور براشلس

بدین ترتیب ماکیتا با گذشت زمان تبدیل به یک برند معتبر و حرفه ای در صنعت ابزارهای برقی و شارژی شد و امروزه جزو ۳ برند اول دنیا قرار دارد و محصولات تولیدی ماکیتا در سراسر دنیا در فروشگاه های ابزار به فروش میرسند .

منبع : ویکی پدیا

شما نیز می توانید برای خرید آنلاین محصولات ماکیتا به فروشگاه اینترنتی نیترو ابزار مراجعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *