اره دورکن چیست

راهنمای خرید اره دورکن

اره دورکن چیست ؟

به طور کلی می توان گفت اره دورکن در تمام کارگاه ها و کارخانجات صنایع چوب ، MDF و PVC یکی از پر کاربردترین و مهم ترین ابزار آلات برش کاری به شمار می رود و نقش مهمی را در این صنعت بر عهده دارد . قطعا برش کاری ورق های چوب و MDF یا پی وی سی در ابعاد بزرگ با ابزارهای برش دستی کار بسیار دشوار و وقت گیری است و از دقت کافی نیز برخوردار نیست .

به همین دلیل دستگاه اره دورکن ( ماشین برش چوب ) ساخته شد و با کاربردهای خود روح تازه ای در صنعت نجاری دمید . امروزه تقریبا تمامی کسب و کارهای کوچک و بزرگ وابسته به صنایع چوب یک دستگاه برش حرفه ای در کارگاه خود دارند .

انواع اره دورکن

امروزه انواع مختلفی از اره دورکن با امکانات متفاوت توسط کارخانجات تولید ماشین آلات صنایع چوب ساخته می شود که امکانات هر کدام می تواند یک نجار را شگفت زده کند ولی به طور کلی می توان دستگاه اره دورکن را به دو گروه دستی و اتوماتیک دسته بندی کرد .

در مدل های ساده تمامی تغییرات زاویه و … توسط دست و گونیا صورت می گیرد ولی در مدل اتوماتیک تغییرات زاویه برش کاری توسط مانیتور لمسی دستگاه تنظیم می شود و از دقت بیشتری برخوردار است . همچنین سیستم حرکتی دستگاه اره دورکن نیز در ۳ مدل : واگنی ، ریل دار ، لوکوموتیوی خلاصه می شود که کاربرد همگی یکسان است ولی در روش کارکرد متفاوت هستند .

اجزای تشکیل دهنده اره دورکن

اجزای تشکیل دهنده دستگاه دورکن نجاری بسته به اتوماتیک یا دستی بودن آن متفاوت است ولی ما به صورت کلی تعدادی از اصلی ترین آنها را برای شما شرح می دهیم .

  • موتورها : اصلی ترین قطعه این دستگاه موتور آن می باشد که تیغ اره را به حرکت در می آورد و بسیار مهم است که موتور دستگاه دورکن از جنس خوب و با کیفیت باشد . همچنین در بعضی از مدلها که دارای خط زن هستند از یک موتور ضعیفتر نیز در کنار موتور اصلی برای خط زنی استفاده می شود .
  • تیغ اره : اصولا یک دستگاه برش کاری از دو تیغه اره برخوردار می باشد ، با نام تیغه اره اصلی که برای انجام برشکاری است و دیگری تیغه اره خط زن . از نظر ابعادی قطر تیغه اره اصلی از تیغه اره خط زن بیشتر است. نوع تیغه ای که برای انجام این کار استفاده می شود در ظرافت و کیفیت کار بسیار موثر است .
  • گونیا پشت اره جلو : از گونیا برای سایز کردن و ایجاد زوایای دلخواه استفاده می شود .
  • میز پشت گونیا : از میز پشت گونیا برای نگهداری قطعه کار استفاده می شود .
  • ریل دستگاه : ریل دستگاه اره دورکن محل قرارگیری قطعه کار جهت حرکت برای برش می باشد. نکته : ریل ها دارای تکنولوژی های متنوعی برای حرکت می باشند .
  • میز برش جلو : جهت گونیا نمودن قطعه کار برای برش در قطعات بزرگتر استفاده می شود .
  • نگهدارنده ورق : ابزاری است که قطعه کار را بر روی ریل ثابت می کند تا در زمان برش ایمنی اپراتور حفظ شود .
  • گونیای وسط ریل : از این گونیا برای برش در حالت مثلث (زاویه دار ) استفاده می شود .

راهنمای خرید اره دورکن نجاری

برای خرید اره دورکن نجاری متناسب با حرفه و کار شما باید در ابتدا تصمیم بگیرید که چه مقدار می خواهید هزینه کنید و با توجه به تعداد ، نوع و اندازه ورقهایی که قرار است در طول یک روز برش بخورد یک دستگاه ایده آل خرید کنید . برای مثال اگر تعداد برهای شما زیاد است می توانید از اره دورکن های اتوماتیک استفاده کنید که هم دقت بالاتری در ایجاد زوایای کار دارند و هم بسیار سریعتر هستند .

یکی از دغدغه های خرید ماشین دورکن همیشه انتخاب برند یا نام تجاری معتبر است و البته که بسیار هم مهم است که از یک برند معتبر خرید کنید و از مزایای گارانتی و خدمات پس از فروش استفاده نمایید . اما با توجه به گستردگی و تعدد شرکتهای تولید کننده این محصول احتیاج به یک راهنما دارید . فروشگاه نیترو در زمینه خرید اره دورکن نجاری به شما مشاوره رایگان می دهد .

مشاوره رایگان خرید ماشین آلات صنایع چوب و MDF

۶۶۴۶۵۴۷۱ – ۶۶۴۸۲۳۶۶

 

  1. اولین جمله ای که باید می‌نوشتید این بود که تلفظش چیه؟ dorkon یا dorkan بعد می‌نوشتید اصلا این اسم فارسیه یا انگلیسی؟ چرا این اسم رو واسش انتخاب کردن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *