جدیدترین ابزارآلات نجاری

جدیدترین ابزارآلات نجاری دنیا کدامند؟

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از ابزارهای قدیمی نجاری کنار گذاشته شده و جای خود را به جدیدترین ابزارآلات نجاری داده است. استفاده از ابزار جدید در هر زمینه کاری به خصوص در صنایع چوب، علاوه بر اینکه سرعت کار را بالا میبرد و باعث افزایش تولیدات بیشتر می شود، دقت کار هم بالا رفته و تمامی محصولات با ظرافت و طراحی دقیق تری ساخته و تولید می شوند که این امر باعث جذب مشتری بیشتر و فروش بهتر خواهد شد. حال ماشین آلات صنایع چوب نیترو، با ارائه این مقاله به معرفی جدیدترین ابزارآلات نجاری پرداخته است.

جدیدترین ابزارآلات نجاری

در طی مدت زمان گذشته استفاده از اره، چکش، کاتر، اره های دستی و … بسیار دیگر از ابزارآلات نجاری سنتی بسیار رایج و مورد استفاده بود؛ اما با پیشرفت تکنولوژی و شرایط موجود برای تسریع در کارها در دنیا جدیدترین ابزارآلات نجاری ساخته شدند که کار با آنها هم بسیار سریع و هم بسیار آسان است. در زیر به معرفی چندی از این ابزارآلات جدید می پردازیم.

دریل ها

دریل ها وسیله ای برای سوراخ کردن چوب، فلز و بتن و … به صورت حرکت چرخشی یا ترکیبی از حرکت چرخشی و ضربه هستند. این وسیله گاهی بعنوان پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن انواع پیچ و گاهی بعنوان استفاده برش های گرد در کنار ابزارهایی مثل سنباده و جلا دهنده، انواع مته و یا همزن در سایزهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. دریل ها در سه نوع قرار دارند؛ نوع اول ان بصورا دستی است و با استفاده از قدرت دست کار میکند. نوع دیگر ان برقی است که از نام آن کاملا مشخص است که با قدرت برق و یا باتری که قابل شارژ کردن باشد، مورد استفاده قرار میگیرد. و نوع سوم آن دریل بادی است که با بهره گیری از نیروی باد دستگاه کمپرس باد قابل استفاده است.

استفاده از دریل در صنایع چوبی
استفاده از دریل در صنایع چوبی

دستگاه لبه چسبان پی وی سی (PVC)

پس از اینکه قطعات چوب را برش می دهند، از لبه های خشن و بدون روکشی برخوردار هستند و بعد از اینکه این قطعات را بر روی هم قرار دهند، زیبایی و ظرافت خود را از دست می دهند؛ همچنین در برابر نفوذ آب هیچ مقاومتی از خود نخواهند داشت. برای اینکه این اتفاق پیش نیاید بر روی قطعه یک نوار نازک که از جنس و همینطور طرح لایه اصلی است بر روی قطعات برش خورده می کشند. دستگاه لبه چسبان پی وی سی (PVC) نیز این کار را به خوبی انجام داده و از ماشین آلات مهم و ضروری در صنایع کابینت سازی نیز به حساب می آید.

دستگاه لبه چسبان PVC
دستگاه لبه چسبان PVC

سنباده لرزان یا سنباده لرزشی

این نوع از سنباده ها به دلیل حرکت آرامی که دارند برای سنباده کاری و یا پولیش کاری ظریف بسیار مناسب هستند. نام دیگری که سنباده لرزان دارد، سنباده محوری است و علت این نام گذاری حرکتی که بالشتک زیرین آن نسبت به محور موتور بر روی کار دارد، می باشد. از این وسیله برای صفحات مرکب فشرده مانند ام دی اف خام، صفحات روکش شده با روکش طبیعی چوب، تخته چند لایی و همینطور چوب ماسیو نیز استفاده می کنند.

یک نمونه سمباده لرزان
یک نمونه سمباده لرزان

اره عمود بر

از جدیدترین ابزارآلات نجاری و یکی از دستگاه های پرکابرد در برش چوب، اره عمود بر است؛ این ابزار قابل حمل برای برش انواع فیبر، پلاستیک، چوب، سرامیک، نئوپان، اناوع فلزات و همینطور دیگر وسیله ها که دارای ضخامتی کمی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. برای افزایش کنترل و برای اینکه برش کاری بهتری انجام شود، حرکت این علاوه بر اینکه به صورت سریع به سمت بالا و پایین و برعکس نیز انجام می شود، حرکتی به سمت جلو و عقب نیز دارد. این وسیله علاوه بر برش های عمودی، برش های زاویه دار بین 15 تا 90 درجه را نیز انجام می دهد.

استفاده از اره عمودی در صنایع چوبی
استفاده از اره عمودی در صنایع چوبی

اره گرد بر

اره گرد بر یکی از وسیله هایی است که برای آقایان و همینطور خانم ها که در فضای بسیار کم به انجام کارهای چوبی می پردازند، بسیار مناسب است. با استفاده از این وسیله می توانید به راحتی تمام صفحات چوبی مانند ام دی اف، چوب ماسیو و تخته لایه را با استفاده از برش های طولی و یا عرضی، و همینطور به صورت برش زاویه دار نیز به صورت دقیق برش دهید.

استفاده از اره گرد بر
استفاده از اره گرد بر

اره میزی

برای کارگاه های از مساحت و فضای کمی برخوردار هستند، از اره های میزی استفاده می کنند. اره میزی مناسب ترین اره برای برش صفحات مرکب چوبی و چوب ماسیو و زاویه دار کردن، گونیا کردن و دو راهه زدن نیز بسیار مناسب است.

استفاده از اره میزی در فضاهای کم فضا
استفاده از اره میزی در فضاهای کم فضا

همانطور که در مطالب پیشین نیز گفته شد، استفاده از جدیدترین ابزارآلات نجاری باعث تسریع در کارها و به وجود آمدن دقیق ترین برش ها و کارها خواهد شد. با خرید هریک از ماشین آلات صنایع چوب می توانید تمامی کارهای خود را به راحتی و با بهترین کیفیت ارائه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *