لبه چسبان پی وی سی دست دوم

لبه چسبان پی وی سی دست دوم بخرم یا نو

دستگاه لبه چسبان چیست؟ در صنایع چوب چه کاربری دارد و بهترین آن کدام است؟ لبه چسبان پی وی سی دست دوم بخریم یا نو؟

تمام اینها سوالاتی هستند که ذهن هریک از تولید کنندگان وسایل چوبی را به خود مشغول کرده و اکثرا به دنبال پاسخ به این سوالات هستند؛ خصوصا کسانی که برای اولین بار می خواهند اقدام به خرید این دستگاه کنند، همیشه این سوال برایشان پیش می آید که دستگاه لبه چسبان پی وی سی دست دوم بخرند یا نو؟ ماشین آلات صنایع چوب و نجاری نیترو با ارائه این مقاله سعی کرده تا علاوه بر معرفی دستگاه لبه چسبان PVC، به مزایا و معایب استفاده هریک از دستگاه های نو و یا دسته دوم این محصول بپردازد.

معرفی دستگاه لبه چسبان پی وی سی

همانطور که در مطلب “دستگاه لبه چسبان PVC چیست؟” نیترو گفته شد، وسیله ای است دارای نوارهای پلیمری که دارای چسب بوده و برای اینکه کارها هم از دوام و مقامت و هم از زیبایی برخوردار باشد، به دور قطعه می چسبانند. از دیگر مزایای استفاده از لبه چسبان باید به ضد آب شدن وسایل چوبی اشاره کرد. این وسیله یکی از دستگاه های ضروری در صنایع چوب و ام دی اف و خصوصا کابینت سازی می باشد.

بعد از برش کاری، قطعات لبه های تیز و خشنی دارند و اگر به همین شکل بر روی هم چسبانده شوند، زیبایی و مقاومت خود را در برابر نفوذ آب از دست می دهند. با ورود انواع دستگاه های لبه چسبان پی وی سی در ایستگاه های مختلف، این مشکل حل شده و با انجام روکش کاری بر روی قطعات مورد نظر، چوب از مقاومت و زیبایی برخوردار می شود.

لبه چسبان PVC مهمترین دستگاه در صنایع چوب و ام دی اف
لبه چسبان PVC مهمترین دستگاه در صنایع چوب و ام دی اف

نحوه عملکرد دستگاه لبه چسبان PVC

قطعه بعد از وارد شدن در دستگاه و چسب خوردن لبه های آن، با قلطک نوار را به لبه قطعات چسبانده و به آن حرارت می دهند. در آخر هم برای اینکه لبه ها از هم ترازی و زیبایی برخوردار باشد، آن را فرزکاری و پولیش می کنند.

بهترین لبه چسبان پی وی سی کدام است؟

با توجه به نوع نیاز و انتظاراتی که از یک وسیله داریم، باید دستگاه لبه چسبان را انتخاب کنیم. تفاوتی که میان یک لبه چسبان صنعتی با نیمه صنعتی وجود دارد در سرعت و تعداد ایستگاه های آن است؛ هرچه تعداد ایستگاه ها بیشتر باشد، نتیجه کار بهتری رقم می خورد. مواردی چون ابعاد دستگاه، تعداد ایستگاه، سرعت، نوع برق مصرفی (تک فاز یا سه فاز بودن)، گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش از جمله ویژگی هایی هستند که در هنگام انتخاب باید به آنها توجه کرد تا بتوانید بهترین لبه چسبان را خریداری کنید.

لبه چسبان پی وی سی دست دوم یا نو؟

لبه چسبان پی وی سی دست دوم بخریم یا نو؟

این سوالی است که برای هر مصرف کننده و خریدار این دستگاه پیش می آید. دست دوم همانطور که از نامش پیداست شاید به دلیل کارکرد قبلی، دارای معایب بیشتری است تا اینکه مزایا داشته باشد. اما در مواردی هم استثنا وجود دارد و استفاده از دستگاه های دسته دوم مقرون به صرفه تر نیز باشد. این موضوع در مورد دستگاه لبه چسبان پی وی سی نیز صدق می کند. همانطور که گفته شد تعداد ایستگاه های لبه چسبان هرچه بیشتر باشد، دستگاه از قابلیت ها و امکانات بیشتری برای استفاده برخودار است.

لبه چسبان پی وی سی دست دوم و مزایا و معایب آن
لبه چسبان پی وی سی دست دوم و مزایا و معایب آن

اجزای تشکیل دهنده دستگاه لبه چسبان شامل موتور گیربکس، زنجیر، دیگ چسب، پدال قیچی و PLC می باشد. در دستگاه های لبه چسبان دسته دوم اگر از سالم بودن هریک از اجزای نام برده شده مطمئن شدید با اطمینان خاطر می توانید آن را خریداری کنید. اما به هر دلیلی هریک از این اجزا دچار مشکل باشند، علاوه بر اینکه باید هزینه دستگاه دست دوم را پرداخت کنید، هزینه اضافه هم برای خرید قطعات نو آن نیز باید پرداخت شود که در این صورت خرید یک دستگاه لبه چسبان نو بسیار مناسب تر است. پیشنهاد می کنیم که قبل از خرید این دستگاه حتما با افراد با تجربه و ماهر در این زمینه مشورت داشته باشید.

انتخاب دستگاه لبه چسبان پی وی سی متناسب با نوع کارکرد
انتخاب دستگاه لبه چسبان پی وی سی متناسب با نوع کارکرد

این مورد را هم در نظر بگیرید که دستگاه لبه چسبان را مطابق با نیاز، نوع و مقدار کارکردی که از دستگاه دارید خریداری کنید؛ استفاده از دستگاه های کوچک به دلیل محدودیت هایی که دارند هم برای استفاده نیز پیشنهاد نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *