ابزار آلات ضروری کارگاه کابینت سازی

ابزار آلات ضروری برای راه اندازی کارگاه کابینت سازی کدامند؟

در هر صنعت تولیدی، برای ساخت و تولید هر وسیله ای، وجود ابزار آلات و وسایل مربوط به آن صنعت از ضروریات می باشد. برای مثال برای ساخت میز، مبلمان، تخت و … علاوه بر وجود چوب نیاز به وسایلی است که این عناصر را بهم متصل کرده و آن وسیله مورد نیاز تولید شود. حال در این قسمت از مقاله آموزشی نیترو، قصد داریم ابزار آلات ضروری کارگاه کابینت سازی را برای شما به اشتراک گذاشته تا با مطالعه آن علاوه بر شناخت، بتوانید بهترین ماشین آلات و یا ابزار آلات ضروری کارگاه کابینت سازی خود را فراهم و خریداری کنید.

برای ساختن کابینت به خصوص کابینت های آشپزخانه، باید از دقت و ظرافت زیادی استفاده کرد. قبل از اتصال دادن اجزای کابینت و همینطور قبل از نصب آن، باید از ابزار آلات مخصوص کابینت سازی برای طراحی، برش دادن هر چه بهتر چوب و دیگر ابزاری که برای اتصال دادن قطعات استفاده می شوند، استفاده کرد. در ادامه این مقاله با معرفی انواع ابزار آلات ضروری کارگاه کابینت سازی با نیترو همراه باشید.

ابزار آلات ضروری کارگاه کابینت سازی

در صنعت کابینت سازی از ابزار آلات مختلفی برای ساخت و تولید کابینت مانند دستگاه لبه چسبان pvc، ماشین دورکن، اره زاویه، دستگاه cnc، اره عمود بر، اره گرد بر و …استفاده میشود که در زیر هرکدام را معرفی کرده و تاثیر استفاده از هریک را در کارگاه کابینت سازی برای شما به اشتراک گذاشته ایم:

دستگاه لبه چسبان pvc

یکی از ابزار آلات ضروری کارگاه کابینت سازی، دستگاه لبه چسبان پی وی سی می باشد؛ پس از اینکه قطعات کابینت را برش دادند، دارای لبه های خشن و و بدون روکش هستند. این امر سبب می شود که قطعات زیبایی و ظرافت خود را هنگام اتصال به هم از دست بدهند و همینطور چوب در برابر نفوذ آب هیچ گونه مقاومتی نداشته باشد. به همین خاطر برای رفع این مشکلات از نوار نازکی که طرح و جنس یک روکش را داشته، استفاده می کنند. دستگاه لبه چسبان نیز که در انواع و تعداد ایستگاه های مختلف وجود دارد نیز این وظیفه را به خوبی انجام می دهد.

دستگاه PVC یکی از پرکاربردترین در صنایع چوب و نجاری
دستگاه PVC یکی از پرکاربردترین در صنایع چوب و نجاری

ماشین دور کن

یکی دیگر از ماشین آلات ضروری در صنایع نجاری و ام دی اف و همینطور در ابزار آلات ضروری کارگاه کابینت سازی، ماشین دور کن است. یک نوع میز است که با استفاده از اره ای برای آن تعبیه شده می توان برش انواع چوب را انجام داد. این دستگاه به مدل های مختلفی دسته بندی می شوند که دور کن ساده و دور کن خط زن دار از انواع ساده آن محسوب می شوند.

یک نمونه دستگاه ماشین دورکن
یک نمونه دستگاه ماشین دورکن

اره زاویه

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است از این اره برای برش قسمت هایی از چوب که به زاویه و دقت زیاد احتیاج دارد، استفاده می شود. این دستگاه مهم صنایع چوب و نجاری بهترین برش زاویه را در کمترین زمان ممکن انجام می دهد. اره زاویه از زاویه بندی مخصوص و دقیقی برخوردار است که این زاویه از صفر که همان 90 درجه می باشد تا 45 درجه وجود دارد و در اره زاویه های جدید نیز این زاویه تا 67 درجه ارتقاء پیدا کرده است.

اره زاویه مناسب ترین وسیله برای برش های زاویه دار
اره زاویه مناسب ترین وسیله برای برش های زاویه دار

دستگاه cnc

از مهمترین و درآمدزا ترین دستگاه ها در صنایع چوب و ام دی اف و همینطور کارگاه کابینت سازی، دستگاه سی ان سی می باشد. ورود این دستگاه به عرصه چوب تمام کارها را راحت و سرعت بخشیده است. نحوه کار با cnc به این صورت است که طرحی که مد نظر دارید را به قسمت هوشمند دستگاه سپرده و مطابق با همان طرح دستگاه cnc شروع به برش بر روی چوب هایی که در آن قرار داده شده، می کند. با مراجعه به مقاله راهنمای خرید این دستگاه، با نحوه کارکرد آن به صورت بهتری آشنا خواهید شد.

سرعت بخشیدن به برش کاری با دستگاه cnc
سرعت بخشیدن به برش کاری با دستگاه cnc

اره عمود بر

به اره چکشی نیز معروف می باشد؛ با این اره انواع چوب، فیبر، پلاستیک، سرامیک، نئوپان، انواع فلزات و مواد دیگری که از ضخامت کم برخودارند، به راحتی قابل برش هستند. تمام عناصر نام برده شده را با اره عمود بر یا اره چکشی به راحتی و با سرعت بالا، با حرکت به صورت عقب و جلو و همینطور در مواردی به صورت برش در راستای بالا و پایین نیز انجام داد. با استفاده از این اره به راحتی می توانید انواع برش های عمودی، افقی، منحنی و یا ترکیبی از هریک از موارد نام برده شده را به راحتی انجام دهید.

برش انواع عناصر با اره عمود بر یا اره چکشی
برش انواع عناصر با اره عمود بر یا اره چکشی

دریل ها

دستگاه دریل قابلیت انجام چندین کار مختلف باهم را دارد و این وسیله نیز از مهمترین وسایل در صنعت چوب و MDF و همینطور یکی از مهمترین ابزار آلات ضروری کارگاه کابینت سازی نیز می باشد. از دریل هم بعنوان سوراخ کردن با حرکات چرخشی و یا ترکیبی از ضربه و چرخش برای چوب، بتن و فلز و … و هم بعنوان پیچ گوشتی برقی برای پیچ ها و هم با اتصال قطعات دیگر به این دستگاه مانند سنباده، جلادهنده، همزن و یا اتصال انواع مته برای برش کاری گرد نیز استفاده کرد.

انواع دریل ها با انواع کاربری ها
انواع دریل ها با انواع کاربری ها

تمامی وسایل نام برده شده در صنعت چوب و همینطور کابینت سازی بسیار حائز اهمیت هستند و هریک مکمل یکدیگر برای ساخت و تولید یک محصول با کیفیت و خوب می باشند. هریک از این دستگاه ها به روند سریع ساخت یک محصول کمک کرده و با استفاده هریک می توان بهترین محصول که دارای ظرافت و دقت خاص خود است را تولید و عرضه کرد. با معرفی هریک از این ماشین آلات صنایع چوب و نجاری امیدوارم توانسته باشیم راهنمایی لازم را برای خرید بهتر هریک دستگاه ها برای کارگاه کابینت سازی خود کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *