راهنمای خرید ماشین گندگی

راهنمای خرید ماشین گندگی

همانطور که در گذشته توضیح دادیم ماشین رنده گندگی در واقع یک ابزار نجاری است که از آن جهت یک ضخامت کردن چوب ها و همچنین برای به دست آوردن تعداد زیادی چوب با ضخامت یکسان استفاده می شود و در صنعت نجاری بسیار پر کاربرد است . اما اگر بخواهیم به این موضوع بپردازیم که چطور می توان یک ماشین گندگی مناسب با کارمان بخریم باید به طور کامل با این دستگاه آشنا شویم .

پیشنهاد می کنم قبل از اینکه به راهنمای خرید ماشین گندگی بپردازیم مقاله ( ماشین گندگی چیست ؟ ) را مطالعه کنید .

برای خرید ماشین گندگی به چه مواردی باید دقت کنیم ؟

پاسخ به این سوال بسیار آسان است و مهم ترین موردی که باید به آن توجه کنید این است که از دستگاه گندگی چوب برای رنده چه ضخامتی می خواهید استفاده کنید و مقدار مصرف شما از دستگاه در طول ساعات کاری چقدر است .

امروزه ماشین آلات صنایع چوب نیز همگام با تکنولوژی دستخوش پیشرفت های چشمگیری شده و این پیشرفت باعث شده قیمت دستگاه ها شکسته شود و وزن و اندازه آنها کاهش پیدا کند ، همچنین مکانیزم و عملکرد آنها نیز بهبود پیدا کرده . ماشین گندگی چوب نیز از این معقوله مستثنی نبوده و در سالهای اخیر تغییراتی داشته که باعث کوچکتر و جمع و جورتر شدن دستگاه شده و عملکرد و راندمان به همراه ایمنی کار با دستگاه بسیار بالا رفته است .

  • برند دستگاه گندگی : بدون ذره ای اغراق برند یکی از مهم ترین و اساسی ترین مواردی است که باید هنگام خرید رنده گندگی به آن توجه کنید . چرا که خیال شما از لحاظ خدمات پس از فروش و گارانتی با انتخاب یک برند معتبر راحت است و همواره اطمینان دارید که قطعات یدکی دستگاه را می توانید به راحتی در بازار تهیه کنید .
  • سایز ماشین گندگی : برای انتخاب سایز ماشین گندگی باید به اندازه ضخامت چوب مورد استفاده و همچنین مقدار فضای کارگاه توجه کرد . مدلهای کم حجم و رومیزی این دستگاه نیز ساخته شده و در بازار موجود است .
  • شاخص تنظیم ضخامت : این قسمت همانطور که از اسمش پیداست مقدار ضخامت چوب را تایین می کند و در دو مدل مکانیکی و دستی ساخته می شود که در مدل دستی ضخامت را توسط حرکت دادن احرم تنظیم می کنیم و در مدل اتوماتیک این تنظیم توسط کلید های الکترونیکی انجام می شود و سرعت و دقت کار در این نوع بیشتر است .
  • الکترو موتور : تقریبا مهمترین قطعه است و بسیار مهم است که با کیفیت باشد و همچنین باید به نوع برق مصرفی آن ( تک فاز / سه فاز ) توجه کرد . نکته ای که وجود دارد و باید به آن دقت کرد این است که نوع سه فاز همیشه قوی تر است و پیشنهاد می کنیم اگر برق سه فاز در اختیار دارید حتما نوع سه فاز را انتخاب کنید .
  • ایمنی دستگاه : منظور از ایمنی در ماشین گندگی این است که روی قطعاتی مثل زنجیرها و چرخ دنده ها و … پوشیده باشد و همچنین دستگاه دارای سنسورهای قطع کن اتوماتیک باشد تا با هر گونه برخورد تیغه ها با دست انسان برق سیستم قطع شده و موتور از حرکت بایستد .

ما سعی کردیم در مقاله راهنمای خرید ماشین گندگی تمامی موارد مهم که در هنگام خرید باید به آن توجه داشت را برای شما شرح دهیم اما با توجه به اینکه هر روزه دستگاه های نجاری دستخوش تغییراتی می شوند و تکامل پیدا می کنند پیشنهاد می کنیم قبل از خرید با متخصصان صنعت چوب مشورت کنید .

مقایسه و خرید انواع ماشین گندگی

مشاوره رایگان خرید ماشین آلات صنایع چوب و MDF

۶۶۴۶۵۴۷۱ – ۶۶۴۸۲۳۶۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *