راهنمای خرید دستگاه cnc

راهنمای خرید دستگاه cnc

از جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های امروزه در صنایع مختلف بخصوص صنایع چوب، دستگاه سی ان سی می باشد. با ورود دستگاه cnc در صنایع مختلف کارها به سرعت رشد کرده و با دقت بیشتری پیش می رود.

در این مقاله با معرفی و راهنمای خرید دستگاه cnc با ما همراه باشید. اگر بخواهیم از کاربری های دستگاه cnc نام ببریم باید بگوییم که از این دستگاه برای برش دادن و هاشور زدن بر روی انواع چوب و همینطور انواع فلزات استفاده میشود. همچنین لوگوهایی که برای مراکز و طرح های تبلیغاتی بر روی چوب های ام دی اف انجام می شود، با استفاده از دستگاه cnc می باشد. از این دستگاه برای مصارفی دیگری همچون برشکاری بر روی سنگ و همینطور مجسمه نیز استفاده می شود. این نکته را باید اضافه کنیم که از دستگاه جدید cnc برای طراحی دکوراسیون داخلی و خارجی نیز بسیار کاربردی است.

معرفی دستگاه cnc

یکی از درآمدزا ترین دستگاه های امروزه در صنایع مختلف که از طرفداران خاص زیادی برخوردار است، دستگاه cnc است. این دستگاه در ابعاد و اندازه های مختلفی وجود دارد و همانطور هم که در بالا گفتیم برای برش کاری و هاشور زدن در صنایع مختلف از دستگاه cnc استفاده می شود. نحوه کار با این دستگاه به این گونه است که cnc از دو بخش هوشمند و مکانیکی تشکیل شده است و ترکیب این دو بخش باهم باعث بوجود آمدن یک ماشین آلات قوی و بسیار پیشرفته می شود. این دستگاه را به دو بخش تقسیم کرده اند: یک نرم افزار کنترل و بخش دیگر یک نرم افزار طراحی است که این قسمت از دستگاه cnc بعنوان بخش هوشمند شناخته شده و برای کار الگوهای بسیار زیادی در نظر گرفته می شود. با این نرم افزاری که برای این دستگاه تعبیه شده است، اپراتور به راحتی می تواند با دادن مختصات و مشخصات و مشخص کردن نوع برش کار خود را به خوبی پیش ببرد.

دستگاه cnc وسیله کاربردی این روزها
دستگاه cnc وسیله کاربردی این روزها

بعد از معرفی بخش هوشمند دستگاه سی ان سی، حال نوبت به معرفی بخش مکانیکی آن رسیده است؛ بخش مکانیکی این دستگاه از اجزایی مثل کنترلر، اسپیندل، موتور متحرک، محورها یک ابزار برشی را تشکیل می دهند که بخش مکانیکی دستگاه cnc با توجه به کارایی و ظرفیت آن هریک از اجزای آن تغییر کنند. برای مثال اگر از دستگاه بزرگتر استفاده شود، موتور متحرک با قدرت و توان بالاتر و همینطور از اسپیندلی استفاده می شود که از سرعت بالاتری برخورداری است. قسمت مکانیکی این دستگاه به این ترتیب عمل می کند که پس از طراحی الگوی کار در نرم افزار به کنترل منتقل می شود؛ اپراتور وضعیت دستگاه را در قسمت کنترلر تعیین می کند و با روشن شدن موتور محرکه اسپیندل به حرکت در می ‌آید و محورهای موجود نیز بر اساس حرکت اسپیندل ها حرکت کرده و در آخر ابزاری که بخش برش زدن را بر عهده دارد بر اساس تعیین شده برنامه حرکت کرده و کار را به صورت دو و یا سه بعدی برش می دهد.

انواع دستگاه سی ان سی (cnc)

دستگاه های cnc در انواع مختلفی وجود دارند؛ منظور از انواع مختلف به این معناست که با توجه به نوع کاربری که از این دستگاه دارید می توانید ابعاد این دستگاه را با توجه به کارایی خود انتخاب کنید.  اگر برش و یا حکاکی کوچک دارید می توانید از دستگاه کوچک استفاده کنید. همه چیز بستگی به نوع فعالیت شما دارد. انتخاب درست و با دقت دستگاه های cnc علاوه بر اینکه کار شما را راحت میکند، از نظر اقتصادی نیز به نفع شما خواهد بوده و باعث می شود هزینه هایی که برای خرید این دستگاه می کنید نیز کنترل شود. نوع دستگاه های سی ان سی تنها به ابعاد ان محدود نمی شود؛ شما می توانید با تعیین چارچوب کاری خود نیز، نوع دستگاه cnc که لازم دارید را نیز مشخص کنید. برای مثال اگر کار شما برش و یا حکاکی بر روی چوب است. می توانید از دستگاه cnc مختص چوب استفاده کنید. و حتی این مورد برای سنگ و دیگر موارد نیز صدق می کند.

یک نمونه حکاکی دستگاه cnc بر روی چوب
یک نمونه حکاکی دستگاه cnc بر روی چوب

 

نمونه برش دستگاه cnc بر روی چوب
نمونه برش دستگاه cnc بر روی چوب

راهنمای خرید دستگاه cnc

در این قسمت از راهنمای خرید دستگاه cnc باید بگوییم که برای خرید این دستگاه باید دقت خود را زیاد کنید تا بتوانید بهترین دستگاه cnc را خریداری کنید. همانطور که می توانید رغبای زیادی برای فروش این دستگاه ها وجود دارند؛ پس قبل از خرید حتما تحقیقات لازم را انجام داده تا از فروشگاه های معتبر بهترین دستگاه cnc را بتوانید خریداری کنید. موردی بعدی که جزو راهنمای خرید دستگاه cnc می شود این است که نوع فعالیت و همینطور فضای موجود برای قرار دادن این دستگاه را مشخص کنید؛ متاسفانه باید بگوییم که بسیاری از افراد هستند که بدون اینکه از محدوده کار خود خبر داشته باشند، اقدام به خرید این دستگاه می کنند و بعد آن و برای اینکه شروع به کار کنند، به مشکل بر میخورند. پس قبل از خرید دستگاه های سی ان سی ابتدا نوع کار خود یعنی کار با چوب یا سنگ و یا هر مورد دیگری که هست را تعیین و بعد از آن ابعاد محیطی و همینطور ابعاد کاری خود را مشخص کنید تا هم انتخاب آسوده و راحت با قیمت بسیار مناسب داشته باشید و هم اینکه بعد از خرید با مشکلی رو به رو نشوید.

خدمات دستگاه سی ان سی

در این مقاله علاوه بر اینکه از راهنمای خرید دستگاه cnc مطالبی ارائه می دهیم در ادامه آن باید بگوییم این دستگاه از خدماتی نیز برخوردار هستند؛ در ابتدا باید بگوییم هر وسیله ای نیاز به خدمات دارد تا بعد از خرید هرکسی با مشکلی مواجه شد با مراجعه به شرکت یا فروشگاه مربوطه تمامی ایرادات به وجود آمده را رفع کند. دستگاه های cnc نیز به همین ترتیب هستند؛ قبل از خرید حتما از فروشگاهی که خریداری میکنید مطمئن شوید و تاکیید میکنیم تا خدمات لازم آن فروشگاه را که بابت دستگاه می دهند بررسی کنید. برای راهنمایی راحت تر باید بگوییم فروشگاه ها و یا شرکت هایی که تازه تاسیس هستند مسلما از خدمات و یا نیروی خدماتی قوی و حرفه ای برخوردار نیستند. پس با بررسی و تحقیق درست در مورد فروشگاه ها و همینطور خدمات معتبر آنها با خیالی آسوده اقدام به خرید دستگاه cnc مورد نظر خود کنید.

برش و حکاکی مناسب بر روی چوب با دستگاه cnc
برش و حکاکی مناسب بر روی چوب با دستگاه cnc

در انتها مقاله راهنمای خرید دستگاه cnc باید بگوییم که کاربرد این دستگاه بسیار زیاد و و مفید است؛ خصوصا دستگاه سی ان سی که در صنعت چوب استفاده می شود. این دستگاه با قرار گرفتن در کنار دیگر دستگاه های ماشین آلات صنایع چوبی مانند رنده برقی، اره عمود بر، دستگاه سوراخ زن و دیگر دستگاه هایی که در زمینه چوبی قرار دارند، یک تیم بسیار قوی را تشکیل داده که باعث ساخته شدن یک وسیله با طرح زیبا و تمیز ، با دقت و همینطور ظرافت شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *