راهنمای خرید دریل

راهنمای خرید دریل برقی و شارژی

دریل یکی از ابزارهایی است که هم در صنعت و هم در منزل مورد استفاده قرار می گیرد و تقریبا می توان گفت یکی از پر کاربردترین ابزارهای دستی به حساب می آید . تقریبا در تمامی منازل و هر کارگاه ریز و درشتی می توان حداقل یک دریل برقی یا شارژی پیدا کرد و در بازار نیز انواع و اقسام آن به چشم می خورد که هر یک کاربرد خاص خود را دارد . اما برای دانستن اینکه در میان این گستردگی و انواع مختلف کدام دریل مناسب کار شماست با ما همراه باشید با مقاله راهنمای خرید دریل برقی و شارژی .

انواع دریل الکتریکی

به طور کلی دریل ها از نظر الکتریکی به دو نوع برقی و شارژی تقسیم می شوند و همانطور که از نام آنها پیداست در نوع الکتریکی برای تامین برق مورد نیاز دستگاه توسط کابل به پریز برق متصل می شود ولی در نوع شارژی یک باطری جهت تامین انرژی مورد نیاز موتور وجود دارد که پس از شارژ مورد استفاده قرار می گیرد . معمولا قدرت دریل های برقی بیشتر از نوع شارژی می باشد و به هیچ عنوان نمی توان از مدلهای شارژی در کارهای سنگین استفاده نمود .

اما انواع دریل الکتریکی به این دو نوع خلاصه نمی شود و می توان دریل ها را از نظر چکشی بودن ( ضربه زدن در هنگام سوراخ کاری ) و نبودن نیز در دسته بندی جداگانه ای قرار داد . بعضی از انواع دریل دارای گیربکسی هستند که قابلیت ضربه زدن های متداول را دارد و از آنها جهت سوراخ کاری بتن و سنگ استفاده می شود و معمولا از قدرت بیشتری برخوردارند و قیمت بیشتری نیز دارند .

نوعی دیگر از دریل ها به نام بتن کن یا چکش تخریب وجود دارد که به نوعی نیمه صنعتی به شمار می روند و از آنها جهت تخریب مصالح ساختمانی مانند بتن و سیمان استفاده می شود . سه نظام این دستگاه معمولا ۴ شیار یا ۵ شیار است و بسیار قدرتمند هستند .

اجزای تشکیل‌دهنده‌ی دریل‌

دریل ها از اجزای گوناگونی تشکیل شده اند که بعضی از آنها بسیار مهم هستند و برای خرید یک دریل مناسب باید آنها را بشناسیم .

اجزای تشکیل دهنده دریل

  • موتور : همانند تمام دستگاه های الکترونیکی دیگر دریل ها نیز دارای یک موتور هستند و قدرت این موتور تعیین‌کننده‌ی قدرت و سرعت یک دریل است . در بعضی از دریل ها موتور به یک گیربکس متصل می شود که توسط آن قابلیتهایی مثل گردش دو طرفه ، سرعت گشتاور ، ضربه زدن و … به موتور اضافه می شود . میزان قدرت موتور دریل‌ها برحسب وات سنجیده می‌شود که این اندازه از حدود ۲۰۰ وات شروع‌شده و بالا بودن این عدد به مفهوم قدرت بالاتر دستگاه است.
  • سه نظام : به جرات می توان گفت در یک دریل پس از موتور مهم ترین قطعه سه نظام است که وظیفه نگه داشتن مته و انتقال نیرو به سر مته را بر عهده دارد . سه نظام ها در دو نوع خودکار و آچارخور ساخته می شوند و در مدل آچارخور برای هر بار تعویض مته بایداز آچار مخصوص استفاده شود ولی در مدل خودکار این چنین نیست و سرعت تعویض مته بسیار بالاست . سه نظام ها دارای اندازه های مختلفی هستند که متداول ترین آنها سه نظام ۱۰ می باشد .
  • کلید پاور : کلید روشن شدن دریل در انواع مختلف یکسان است ولی در بعضی از دریل ها این کلید به سنسوری مجهز است که می تواند دور موتور را بر اساس مقدار فشاری که بر روی این دکمه وارد می کنید تغییر دهد .
  • مته : مته ها نیز یکی از اجزای تشکیل دهنده دریل ها به شمار می روند ولی می توان آنها را بر حسب نیاز به صورت جداگانه خریداری کرد . سایز مته ها استاندارد است ولی از نظر جنس متفاوت هستند و باید با توجه به نوع جنسی که قرار است سوراخ شود مته مخصوص خریداری شود .
  • باطری : در دریل های شارژی از باطری هایی استفاده می شود که وظیفه نگهداری و ذخیره نیرو را بر عهده دارند تا در زمان مناسب برق را جهت گردش موتور به مدار الکتریکی دستگاه برسانند .

کدام دریل را بخرم ؟

با توجه به مسائل مطرح شده شما باید در ابتدا بدانید که برای چه کاری قصد خرید دریل را دارید . اگر تصمیم دارید برای منزل و نهایتا سوراخ کاری های خیلی جزئی و معمولی یک دریل خریداری کنید پیشنهاد ما به شما دریل های ساده است . البته اگر دوست دارید از دریل به عنوان پیچ گوشتی برقی هم استفاده کنید به شما پیشنهاد می کنیم دریلی خریداری کنید که دارای دور متغیر باشد .

ما سعی کردیم به سوالاتی همچون : چطور یک دریل خوب بخرم ؟ ، دریل مناسب کار من چیست ؟ ، دریل برقی بخرم یا شارژی ؟ ، کدام دریل بهتر است ؟ و سوالات مشابه در این مقاله پاسخ دهیم . اما اگر همچنان سوالی در ذهن شما باقی مانده و یا می خواهید از دریل در صنایع چوب ، MDF ، صنایع فلزی ، کارخانجات و کارگاه ها استفاده کنید و نمی دانید کدام دریل را انتخاب کنید ، می توانید با مشاوران نیترو ابزار تماس بگیرید تا با توجه به نیازتان بهترین و کارامدترین دریل را با مارکی معتبر و گارانتی به شما معرفی کنند .

مقایسه و خرید انواع دریل

مشاوره رایگان خرید ماشین آلات صنایع چوب و MDF

۶۶۴۶۵۴۷۱ – ۶۶۴۸۲۳۶۶

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *